VAR ÄR HJÄRNAN (härärvåldet)

mina hjärtslag låter inte du-dunk dunk du-dunk längre
mer tick tack tick tack tick tack i takt till snön som slutat falla
som en atombomb som väntar på att sprängas
jag andas men jag lever inte
och mörkret kryper in likt skiten under mina naglar
finns där synligt hela tiden
00:00
har slutat önska mig saker
slutat titta innan jag korsar vägar
men jag skrattar hela tiden och står upp i alla bussar jag åker
stirrar på neonskyltar och igensnöade busshållsplatser
men om 17 dagar delar jag luft med markus krunegård igen
hade han varit jämngammal hade jag varit såjävlakär i honom

men idag var det plusgrader och det är positivtpositivtpositivt
det var vår och jag hoppas det är det imorgon också
747 

Tystnad.Tunnel, avfart. När taxametern slagits på försvinner allt i regnet utan spår,och som en viskning ser vi syner nu igen. Det här är nåt som inte ens har hänt. Tystnad. En rökfri viskning. Det är exakt vad vi vill ha det luftkonditionerade ljudet av fart.Du är värd att dö för.Ni kan skratta om ni vill. Håna oss vi rör oss ni står still. Lyssnar stel & fastspänd & när paniken bryter ut ler du svagt och viskar till mig du är värd att dö för. Men mot gummi, glas & metall,betyder ett mirakel inget alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0