jag har varit i alla städer (och letat efter dig)

den 5 april åker jag. jag är borta från verkligheten,från tristessen och kylan i 6 dagar. bort från staden gud glömde och bort från ekvationer och trasiga människor. bort från mosiga morotsbiffar och ångest.jag ska promenera i park güell och förtrollas av alla märkliga,lummiga träd och statyer hade jag tänkt.jag ska besöka picasso museét. äta tapas. besöka marknader. leta reda på undangömda antikvariat och fotografera hur mycket som helst med min analoga kamera. har tre nya rullar nu.jag ska sitta och rita,rita,rita. jag ska ligga i lägenheten om nätterna och läsa brutalt vackra romaner. jag ska sitta på uteterassen och dricka te och äta baguetter med brieost och tomater. jag ska shoppa långa vackra halsband och tjusiga ringar. dansa runt på trottoarerna och gapskratta vid fel tillfällen (som alltid). men först måste jag gräva fram passet och leta reda på conversen. sen kan jag åka till Barcelona.


flickr

Föresten apråpå ingenting så måste jag bara berätta en sak,i onsdags kom min farmor hem från london. hon hade varit där med min kusin,min faster och min pappas faster över en helg.och en eftermiddag så hade hon bestämt möte med en vän som flyttat dit. en vän som hon inte sett på 42 år. förstå ni det är ju nästan en hel livstid. och dem hade det jättetrevligt och satt på en mysig italiensk restaurang och pratade i fleraflera timmar. sånt tycker jag bara är så himla fint. min farmor är så fantastisk på nå vis.

Kommentarer
Postat av: juliä

du skriver så vackert sofia vet du det? ihihihi svara inte på det..för det vet du nog hehehehhe

2010-03-05 @ 12:00:08
URL: http://myrocket.blogg.se/
Postat av: julia

y e s box aj äm! julia back in town lol

göööööööööör den?? men jag hinner inte till köpis fan!!



p.s haft det megabra har mkt att berätta hi hi

2010-03-05 @ 21:24:46
URL: http://myrocket.blogg.se/
Postat av: o l i v i a

Jag gillar det faktum att du börjat blogga här igen! Jag vet att jag har sagt detta tidigare, men fett med nice asså mannen! Att åka till Barcelona alltså ;)

2010-03-06 @ 14:49:43
URL: http://alltomolivia.blogg.se/
Postat av: julia

nice mannen japp



jo det är fettdampaDAMPADAMP KALLT FUCK!!!

2010-03-06 @ 19:46:58
URL: http://myrocket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0