instead of crying,instead of laughing

jag dricker kolsyrat vatten med pressad lime. jag har rensat bort kläder i min garderob som jag inte behöver/vill ha/kan ha längre. det blev 5 ica-kassar. på fredag fyller min bästa vän 18 år. det är helt sjukt. vi lärde känna varandra genom att vi hängde alltid vid en lokal ungdomsgård. det var höstterminen i sjuan och hon gick i åttan.

men här får ni en spelningslista iallafall. det är inte en sån man lyssnar på när man ska gå till skolan eller när man hyvlar ost eller peppar inför att supa skallen av sig. om man nu tänker göra det. utan tänk mer: borttappade telefonnummer. avslagna element. kallt blaskigt kaffe.lussekatter som man värmt för länge som kallnat och blivit hårda,knapriga. avskaft nagellack och sovgrus i ögonen. när man tappar cornflakes på golvet och sedan råkar kliva på dem. när man får veta att man har minus på kontot när man har en halvmånad kvar tills man får pengar igen. när man tänker ta sig i kragen för att gå en morgonpromenad och man vaknar av att det spöregnar. när man sätter sig bänkad framför tv men det är hockey istället för ens favorittvprogram,gärna något fult litet lag som är dumma privat.  när man duschar och man får schampoo i ögonen och det svider i tio minuter.
då är spelningslistan perfekt.
iallafall för mig iallafall.

spelningslistan.



Kommentarer
Postat av: Talagnes

hemska k'nsla jag ska börja lyssna på alfons innan jag går och lägger mig.. haha.. ta mig tillbaks till barndomen. inga problem

2010-03-03 @ 02:08:03
URL: http://talagnes.blogg.se/
Postat av: juliä

hahahahahha hur kommer du på allt? bli poet.journalist, författare..ja vad som helst som har med att forma bokstäver heheheh

2010-03-05 @ 12:07:25
URL: http://myrocket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0