tinnitus i hjärtat

jag längtar efter sommaren
längtar så det gör ont i varenda cell när jag vrider mig om nätterna
jag saknar värme och sol
jag vill gå långpromenader med solen i ryggen,långpromenader som inte alls känns långa för man pratar bort tiden. jag vill hänga i parker och på balkonger med nyfunna vänner. äta vattenmelon och mariekex till lunch bara för att. jag vill ha brunbrända ben och känna varma vindar. jag vill åka till stugan,tvätta håret i sjön och paddla kanot till min farmors syster. jag vill blåsa såpbubblor och dansa till billie the vision and the dancers mitt på dagen. jag vill sätta på mig bikinin som inte är torr fast jag hängt upp den på klädsträcket. jag vill bada för ofta jämt. jag vill ro ut med ekan på sjön vid stugan och lägga sig ned och läsa serietidningar. jag vill äta en vegetarisk hamburgare utan ketchup tre på natten medans min vän skänker iväg sin burgare till en hungrig indiekille med en trasig gitarr. jag vill åka runt på landet och leta loppisar och köpa sånt man inte visste att man behövde. jag vill sitta på en balkong i kvällssolen och äta ost och kex till middag. jag vill cykla sena sommarnätter och jag vill dansa på alla trottoarer. jag vill känna värme från staden och vara vaken när alla sover. jag vill ha sex and the city-marathon när det blir för kyligt. jag vill ligga i boulongerskogen och äta kinamat. jag vill sjunga mig hes på konserter och jag vill läsa romaner med sönderbläddrade pärmar. jag vill dagdrömma mig bort och dansa konstant i 5 dagar. jag vill gömma ostfrallor i rabatter för att sedan hämta dem mitt i natten när man ska hem. jag vill sitta på uteserveringar och dricka icetea peach med fina vänner och bara vara. lämnar er med en låt som jag har fina minnen med. låten. man blir väldigt pepp av den. får en att vilja lifta till berlin och dansa sönder sina converse och klottra romantiska citat på nattklubbstoaletter.


Kommentarer
Postat av: Linn

grymt himla bra skrivet! perfekt! gillar din blogg, mycket!

Sv: tack tack tack :)

2010-03-03 @ 17:59:46
URL: http://linncecilia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0