UTKAST från: Maj 19, 2010

jag dricker tre klunkar saft och tänker: 13 dagar.
om 13 dagar är skolan slut.
snart är mitt första år på gymnasiet slut och det känns så himla bra och är liksom på något vis en befrielse.
igår hängde jag med Grön Ungdom,det var trevligt. lyssnade på bra-bra musik och hade en pysseldag. Såg också en film om konsumtion (som jag nu inte kommer ihåg titeln på) men den var bra! riktigt intressant. blir så äcklad av att konsumera. spyr av shopaholics .ja,jag kollar på kläder,accesoarer osv etc. men inte med samma ögon som för nått år sedan. men annars den senaste tiden har jag mest pluggat,eller gjort klart rester rättare sakt. Och ritat klart bilduppgifter. inte så roligt alla gånger. nu ska jag åka till min kusin sanna som har varit i borås några månader och haft praktik på ellos. och nu i augusti åker hon och sin bästa kompis till costa rica där de ska plugga och chilla och kommer hem igen till sommaren. sen när de har kommit hem ska de vara ute och backpacka i ett år runt om i argentina,bolivia,paraguay,kuba,chile,haiti,ecuador + massafler länder. efter det ska hon och sin bästa vän antingen flytta till new york eller barcelona lagom till sommaren då jag tar studenten. alltså,jag förstår inte folk som åker på finlandsfärjor eller till som åker till gran canaria i två veckor och bara ligger på stranden och shoppar plastiga solglasögon från gucci (väldigt äkta såklart) och alltså. nej. jag fattar verkligen inte. några bekanta till min kusin sålde sin bil,sina lägenheter sa upp sig från deras jobb och tog det nödvändigaste i en ryggsäck och drog. bort från sverige och vardagen till ett helt nytt liv. luffar runt i världen. snart skriker jag så jävla högt så hela planeten skakar som en genomsvettig tjej på ett fullt dansgolv. jag vill inte vara kvar här. ibland slår det verkligen mig,som en knytnäve i magen och en rejäl smäll på käften -samtidigt. vilket jävla äckligt liv jag lever. fyfan. och sen att jag är omringad av människor som inte bryr sig ett skit än de själva gör ju inte saken bättre. vill bara banka in vett i deras skallar så att richterskalan går till 8. äckelhelvette. meat is murder. att ingen kan fatta det.


Kommentarer
Postat av: amandaaan

JÄvlar du, här kom det många känslor på en o samma gång! Dra ut i världen efter du är klar i skolan du! Gört bara:)

2010-06-17 @ 15:58:07
URL: http://thepaintern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0