vi var som körsbär. fallna och pallade men alltid två.

att vara klarvaken lyssna på tonerna av ett piano en gitarr kanske en cello måla läpparna rödare rödare dricka starkt bryggt kaffe som blivit kallt som det alltid blir medan jag spenderar tjugo minuter framför min mobil "vad svarar man på sånt här?" sen skriver jag i min kalender.planerar: grön ungdom möten och fika-pauser och middag med dem och lunch med dig och egen tid och tid för läxor. skriver in födelsedagar jag vet att jag inte kommer glömma bort och ringar in namnsdagsbarns-namn med hjärtan. är redo för hårt snörade kängor och stickade halsdukar och rykande hett te i någons soffa,kanske din medan jag lånar böcker på biblioteket och får hem övertidsvarningar för jag hinner inte läsa alla jag lånar som alltid. är redo för filmmarathon och agnes fudgetårta. för cykelturer och borttappade vantar. det är okej. sommaren börjar sakta försvinna men det tänker jag inte göra.

Kommentarer
Postat av: petra

2010-08-25 @ 02:14:34
URL: http://petrraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0