lyssnar på en dansk dokusåpa från vardagsrummet och kollar på klockan var femte minut och emil säger vi ska vara fria men varför och från vem?

jag dricker kaffe som är bryggt för starkt och som nu har stått för länge och blivit kallt. läser patti smiths just kids tills ögonen blir aldeless torra och ångrar,ångrar djupt att jag inte såg henne live i juni. men igår var det grön ungdom-möte och en flummar och ändå pratar om viktiga saker med såsom genuspedagogik och veganism och kollar på filmer om den fruktansvärda djurhållningen. och sen har jag och två kompisar bestämt oss helt seriöst för att starta ett kollektiv i uppsala. fast jag vet inte om det skulle fungera. det kanske vore hur fantastiskt som helst men ja.. (vi bor en timmes tåg-resa från uppsala) men annars så förutom att ha ångest över att skolan börjar på måndag så tänker jag på allt annat. lyssnar på fransk pop varvat med den här låten som kanske är hur-bra-som-helst och sen har jag bestämt att jag tänker fira jul lite annorlunda iår. vill volontärjobba för ensamma och hemlösa. men nu måste jag duscha. och äta upp min glass för den smälter. precis som polar-isen. och mitt hjärta när jag ser dig dig fast inte du.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0