tomas säger att vi har bara varandra men du och jag har mycket mer än så

tänk om mina ord blev till verklighet.
jag menar om jag skulle beskriva en plats,en viss tidpunkt med en viss person. och då skulle det bli så.

som nu:

en solig uteservering på ett mysigt 50talsinspirerat kafé. du frågar vad klockan är. 14:36 svarar jag. vi dricker jordgubbste ur blommiga koppar med omatchande fat och du visar upp den där tröjan du köpte medans jag gick och tittade på accesoaravdelningen. vi väntar snällt på våra foccasior med brieost,svarta oliver och soltorkade tomater. har bokat bord 20:trettio på en italiensk restaurang med nyfunna vänner från cannes. vi får in våra mackor och vi ler. ler för att det är värt det. ler för att vi är i paris och att allt är så värt.




"att andas är att klättra upp i ett träd och släppa taget,
bre ut sina nyckelben och försvinna"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0